Gå upp i vikt i sommar!

Ja...tänk om det var den rubriken som fångade uppmärksamheten på ett tidningsomslag! Eller ännu bättre: "Behåll din vikt!" Eller ja, det bästa vore väl om det inte stod ett skit om den och att ingen brydde sig alls? Men nu är det ju så att det faktiskt finns de som verkar lägga ner hela sitt liv på att "komma i form" eller uppmana andra att börja banta. Jag tycker det är sjukt. Wow, vad nytänkade att skriva om dagens skönhetsideal och hur hemska de är! Nä, kanske inte, men det känns ändå viktigt. Jag tycker verkligen att det är förskräckligt, rent ut sagt, hur mycket uppmärksamhet som läggs på det här med att "se bra ut". Som femtonårig tjej kan jag intyga att man påverkas en hel del av detta, det tror jag nog att de flesta gör, oavsett ålder eller kön. Det kanske är lite uttjatat men jag tycker att ni ska ta er en riktigt liten funderare om det absolut betyder så himla mycket vilket tal vågen visar då man ställer sig på den. Så länge man är bekväm i sig själv! Det är det viktigaste - är du det så kommer du att utstråla skönhet och glädje och det kan ju vara mysigt, eller hur? ;)

Jag kommer säkert skriva mer om detta flera gånger och det beror helt enkelt på att jag har en massa tankar om det som är härliga att skriva av sig ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0