Kloka ord?

Satt nyss och letate efter något bra och klokt citat. Tänkte att jag skulle dela med mig av det sedan, att det skulle vara sånna visa ord att man började tänka efter rejält. Shit! Det där stämmer ju riktigt bra, det är precis så jag känner! Typ så ville jag att tänkarna skulle gå. Fast så hittade jag inget. Aja, jag tror nästan att de där supersmarta meningsfulla meningarna måste dyka upp när man minst anar det - och behöver det som mest...
Här kommer en av mina gammla godingar i alla fall:

"Mitt liv har varit fyllt av förskräckliga olyckor, av vilka de flesta aldrig inträffat"

Den där berättade mamma för mig en gång i tiden. Hon är klipsk hon, min mamma. Anledningen är den att jag ofta oroar mig för saker i förväg och tänker att det kommer att bli jättehemskt! eller det där klarar jag aldrig! Och sånt är ju väldigt onödigt och så tar det en massa energi som man kunnat använda för annat. Särskillt när man liksom inte vet hur det kommer att gå, man ska ju vara positiv, tänka positivt.
Tänk på det, mina vänner - tänk positivt! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0