The day.

The day närmar sig. Dagen som man fruktat, sett framemot, gruvat sig för, drömt om och trott aldrig egentligen skulle komma - den är här. I år är det bara inte dagen innan skolan drar igång igen, utan början för ett nytt steg i livet. Gymnasiet. Inte bara det, jag flyttar hemifrån också. Typ...på veckorna i alla fall. Läskigt? Ja. Spännande? Ojaa! Jag försöker vara possitiv.
Nu påminns man igen om hur snabbt det går, jag började ju nyss i skolan. Rätt vad det är så pensionerar jag mig. Jag vet att jag är superdramatisk, skulle faktiskt bara kunnat skrivit: Imorgon börjar jag gymnasiet - kul! Men det är inte jag, så de orden överlåter jag till någon annan.
Jag ska försöka leva i nuet, ta dagen som den kommer, fast ändå vara förberedd inför framtiden. Det blir en utmaning i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0